bureau met lege postits, een stift en een toetsenbord

Werkwijze

Diana Monteny, Professional Organizer

Kennismakingsgesprek

Het kan een hele stap zijn voordat je besluit om hulp te vragen.
Als je dan contact met mij opgenomen hebt via de website/ e-mail of via één van de social media kanalen dan bel ik je voor een korte telefonische kennismaking.
We plannen dan een kennismakingsgesprek van 1 uur in, dit probeer ik op zo kort mogelijke termijn in te plannen.
Je hebt dan al een hele belangrijke stap genomen!

Het kennismakingsgesprek is bedoeld om een indruk te krijgen van de situatie en je hulpvraag.
Je betaalt het kennismakingsgesprek (55 euro, 1 uurtarief) en indien we verder met elkaar in zee gaan, dan breng ik dit bedrag in mindering bij de volgende werkafspraak.
Er dient dan wel een werkafspraak ingepland te worden.
Ik werk met pakketten, kijk hiervoor bij pakketten. We bepalen dan welk pakket het beste bij je past.
Je krijgt van mij aan het eind van het kennismakingsgesprek een opdrachtovereenkomst met het gekozen pakket, de prijs en de reiskosten indien meer dan 15 kilometer. 

Hoeveel tijd we nodig hebben om op te ruimen hangt van meerdere factoren af:

  • de hoeveelheid spullen en papieren die je hebt, de mate van chaos op je computer
  • je mentale en fysieke gezondheid
  • de snelheid waarmee je beslissingen kunt nemen en kunt loslaten
  • de snelheid waarmee je nieuwe methoden aanleert

Werkafspraak

Als we samen aan de slag gaan dan starten we met hetgeen dat je het meeste stress oplevert.
Jij bepaalt het tempo en ook wat er weggaat of blijft.
Er zullen wellicht bepaalde emoties naar boven komen, hier ga ik discreet mee om.
Ik help bij het maken van keuzes.
Aan het einde van een pakket bepalen we of je nog meer hulp wilt.
Ik zal in overleg met je "huiswerk" geven om in de periode tussen verschillende werkafspraken zelf verder te gaan.
Omdat ik bij je thuis kom, vind ik het heel belangrijk dat ik betrouwbaar ben en ga ik uiteraard vertrouwelijk om met alles wat ik hoor en zie bij jou thuis.
Ik ben aangesloten bij de Nederlandse Beroepsvereniging van Professional Organizers (de NBPO)

Evaluatie

Is alles naar wens opgeruimd? Heb je de gewenste structuur gevonden? Enkele weken na onze laatste afspraak neem ik contact met je op om te evalueren hoe het nu gaat en of je tevreden bent.
Heb jij nog vragen? Stel ze gerust.

Coronavirus

Door het coronavirus moeten we een beetje anders te werk gaan dan we gewend zijn. Bij het kennismakingsgesprek zal ik zoveel mogelijk 1,5 meter afstand van je houden.
Tijdens een werkafspraak zal ik handschoenen en eventueel een mondkapje dragen.
Voel je je prettiger bij alleen telefonisch advies of contact via beeldbellen (Zoom, via Whatsapp of Skype), dan is dat ook mogelijk.


Algemene voorwaarden en Privacystatement