De Bezem door je Agenda & Administratie

Agenda

Vind je het lastig om prioriteiten in afspraken en taken aan te brengen? 

We gaan samen aan de slag om een overzicht te krijgen in je taken en afspraken en zetten een voor jouw handig agendasysteem en to-do lijst op waarin makkelijker te plannen is. 

Wellicht moet je ook leren "nee" te zeggen om voor je rust te kiezen. 

Je krijgt zo het overzicht terug en de rust en ruimte voor jezelf. 



tafel, stoel, ladekastje met papieren, rommelig, telefoon, mok, lap stof, tijdschriften

Administratie

Loopt jouw administratie totaal in de soep?

We gaan samen de bezem door je administratie halen. 

We zetten daarbij een overzichtelijk papieren of digitaal administratiesysteem en archief op. 
Dit moet voor jou werken, dat is het belangrijkste.

Ik leer je met simpele technieken om op een gestructureerde manier overzicht te houden en geen enkele rekening meer te vergeten. 
Ook leer ik je wat belangrijk is om te bewaren en hoe lang. 

Wat levert het je op?


Ruimte in je agenda en hoofd
Rust in je hoofd
Overzicht van je afspraken/ taken en administratie
Structuur in agendabeheer en het doen van je administratie

Review

Huis opruimen en administratie ordenen

Diana ondersteunt mij in het opruimen van mijn huis en administratie omdat ik door een druk leven met werk en kinderen het overzicht verloren was. 
Daarbij is het aanbrengen van structuur en orde lastig voor mij. Spullen zijn moeilijk te vinden, een gedeelte zit nog in dozen en alles ligt door elkaar. 
Ook is mijn administratie niet op orde; in plaats van geordend in mappen liggen overal papieren door elkaar heen. Iets even opzoeken is daardoor bijna onmogelijk. 

Diana is een hele sympathieke vrouw die een enorm gevoel voor orde, overzicht en structuur heeft. Ze houdt rekening met je grenzen en helpt deze bewaken. 
Het is ook heel fijn dat je bij haar precies weet waar je aan toe bent; afspraken zijn helder, ze komt deze stipt na en de kosten, die zeer schappelijk zijn, zijn van te voren duidelijk. Je krijgt duidelijke facturen per email en op papier. 

Het proces van opruimen is soms best persoonlijk, er komen spullen voorbij die soms gevoelig liggen en documenten waar vertrouwelijk mee omgegaan moet worden. Diana is een persoon die daar heel discreet mee omgaat en die je 100% kan vertrouwen. 
Verder is ze zeer enthousiast, positief, lief, gezellig en gedreven. Ik raad iedereen aan gebruik te maken van haar diensten; het geeft zoveel voldoening en rust als dingen weer overzichtelijk zijn! 

Ik word blij van werken met haar. Ze zorgt ervoor dat ik zelf ook weer enthousiast word van opruimen en ordenen! 
Wat ook een groot pluspunt is is dat Diana mee kan kijken met de manier van structureren van je dagen en klusjes, agenderen en noteren. Ze helpt klusjes overzichtelijk te maken door ze op te delen in kleine stappen. 
Kortom: ik ben heel blij met haar en gun iedereen deze opruimcoach!

Bezemtip

Grens tussen werk en privé bij thuiswerken

We werken al ruim een jaar veel meer thuis door de coronacrisis. Sommigen gaat dat goed af, anderen hebben moeite. 

Ik heb in mijn kantoorbaan ook een aantal maanden volledig thuisgewerkt vorig jaar en daarna afwisselend op kantoor. Eerst zat ik in het kleinste slaapkamertje aan een veel te klein en smal bureau te werken met 2 schermen. Dat ging op zich goed maar ik had wel vaak ruzie met de beweegruimte voor mijn muis. En daardoor kreeg ik wel meer schouderklachten.

Dus op een gegeven moment ben ik toch verhuisd naar de eettafel. Meer ruimte alleen moest ik een kussen op de stoel leggen om de juiste hoogte te vinden. 

Verder had ik geen echte moeite met thuiswerken. Echter, voor veel mensen is het heel lastig om een goed werkritme te hebben thuis als je gewend was altijd naar kantoor te gaan. 

Deze tips helpen je daarmee:

  • hou dezelfde ochtendroutine aan als dat je naar kantoor zou gaan. Dus volledig aankleden, make-up op, alles gewoon. Met je pyama aan achter de computer geeft geen "werk" gevoel.
  • werk geconcentreerd in tijdblokken van 25 minuten met 5 minuten pauze (Pomodorotechniek) en na 4 rondes een half uur pauze.
  • schakel op je telefoon alle social media meldingen uit zodat je zo min mogelijk afgeleid wordt.
  • Als je de "reis" naar kantoor en naar huis mist, kijk dan of je even kunt gaan wandelen op die momenten. Zo kom je los van thuis in de ochtend en los van werk aan het einde van de werkdag.
  • en als het mogelijk is, maak dan een werkplek op een af te sluiten plek in huis.


De Bezem door je Leven - Professional Organizer

Of bel met 06-39130171